Come & Click With Us

Thursday, September 6, 2012

2 in 1-Pulau Perhentian (Cuti-Cuti) Part 4


Sambungan dari part 3

Dah letih bersantai cuci mata & berendam kat long beach, kami semua naik bot utk balik ke tempat penginapan.

 
Bot dipandu oleh suami gayah. Kat sini tokey chalet pun kena bawak bot mcm biasa. Kalau kat KL mesti dah bawak mercedes....huhuhu..simple giler hidup kat pulau niii
 
Pemandangan dari atas bot. Ayaq laut tenang. Nak jumpa ombak hangpa mai bulan Disember....
 
Masing-masing steady saja. Maklumla dah biasa naik bot. Mana ada pakai life jacket. Aku ja yang tak biasa ...huhuhuhuhu
Hantar anak-anak saudara gayah kat Mama's chalet dulu. Diaorang tinggal kat sini. Bot tak perlu merapat. Depa ni terjun dari tengah. Berani sungguhhhh
 
 


OTW balik singgah kat port di mana hubby gayah letak dia punya bubu. Dia kata dia ada 2 tapi dah kena kebas baru-baru ni. Jadi tinggai 1 saja. Bubu ni dia pasang suka-suka. Teringin nak makan ikan baru dia mai angkat......

Kalau aku tarik mau tak naik bubu niiiiii
 
Tu dia ikan.....
 
Fresh & terbaik dari Pulau Perhentian
 
Ni gambar mem aku dgn kawan sekolah dia yg tinggai kat pulau ni. Nama aku tak ingat pulak. Dia lah yg tolong siapkan ikan bakaq malam tu. TQ yeeee.
 
Tengok muka angah. Dah nampak mcm muka org jepun terbakaq panaih pun ada. Takpa setahun sekali saja

Ikan-ikan yg diangkat dari bubu tadi + ayam + sotong. Bab tgh makan aku takdan ambik gambaq. Masing-masing lapaq sangat. Habis makan aku bawak anak-anak balik tido. Mem aku sambung cerita ngan member-member dia sampai pukul berapa ntahhhh.....

Sarapan terakhir di Pulau Perhentian sblm menaiki bot ke Jeti Kuala Besut. Nampak tak muka alif...hehehehe terbakaq habess. Makan baby...nanti lapaq.

Anak-anak ikan yang bermain-main di jeti. Takpa ikan-ikan oiii. Nanti aku mai lagi...

Ok. Masa utk pergi. Terima utk Gayah & family, kawan mem aku (lupa lak nama dia) atas layanan semasa kami sekeluarga bercuti kat sini. Memang hangpa layan kami sungguh-sungguh. Nanti kami mai lagiiiii....
 
So habislah coretan ttg bercuti kali ini. Walaupun bercuti yg penting hajat mem aku nak jumpa kawan lama dia tercapai. Lepas ni nak beraya kat pasir puteh pulak...
 

No comments:

Post a Comment