Come & Click With Us

Monday, September 3, 2012

2 in 1-Pulau Perhentian (Cuti-Cuti) Part 2

Selepas sembahyang subuh, kami sekeluarga terus menuju ke gerai di tepi pantai. Bersarapan nasi minyak dgn daging goreng sgt menyelerakan. Mem aku mcm biasa, dgn lauk ikan tongkol. Pak mertua aku dah balik dari masjid usai solat subuh pun dah ada dok pekena kopi. Diajak utk join skali mandi laut, ia lantas menggeleng kepala.

Sarapan pagi hari ni ditaja oleh member mem aku. Dia dah aturkan trip mandi manda + makan-makan utk hari ni..

Kat jeti, aku pakaikan anak2 aku sunblock. Baby dok tahan aku dok lumuq sunblock kat muka dia.

 
Kedua-dua dah ready nak naik bot pi mandi. Dah siap lumuq sunblock dah. Habis putih muka.......
 

Lokasi pertama kami mandi manda adalah di depan Perhentian Island Resort. Canteek sungguh ayaq laut kat sini. Yg tumpang mandi skali dgn kami adalah anak kawan mem aku a.k.a Gayah. Nama penuh dia bini aku kata nik rogayah..hehehehhe


 
Dia dok perati saja kami anak beranak dok mandi . Mesti dia dok pikiaq depa ni mcm tak pernah jumpa ayaq laut kut. Nak buat mcm mana mmg best sungggggguh.....cantih jernih..putih menawan ahakkks


Ikan-ikan kat sini mmg jinak-jinak. Nak makan sambil bersuap-suap. Ikan mcm biasala spesies kat taman laut. Tgh-tgk dok syok mandi,ada sorang mamat boatman mai bagi warning kat aku & family. Katanya ada ikan pari dok landing kat dlm ayaq ni. So hati-hati katanya....TQ abg botman atas info.

 
 View dari dalam air. Sangat cantikk kan!

Hahaha...tgk tu, jernih sungguh. Tu yg buat tak mau naik atas darat ..
 
Pose terbaik dari pak supirrr
 
Jinak-jinak sungguh ikan kat sini
 
My wife sdg dikerumuni ikan-ikan. Jangan ada ikan jantan yg gatai sudah la....
 
 
Selepas 2 jam kami beralih ke lokasi seterusnya, pantai yang depa kata boleh usyar penyu dari dlm ayaq. Aku dok cari la jugak. Yg nampak tempat tetasan telur penyu adala.....
 


 
 
So sambung mandi balik sampai lebam. Pukul 3 nanti kita gerak pi Long Beach pulak...



No comments:

Post a Comment